Skargi, Wnioski i Petycje
Przyjęcia w sprawach skarg i wniosków odbywają się w następujących dniach i godzinach:
W siedzibie
Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska,
80-001 Gdańsk, Trakt św. Wojciecha 293D
Osoba odpowiedzialną za przyjmowanie i koordynowanie skarg i wniosków
jest pani Aleksandra Chrząszcz - Naczelnik Wydziału Inspekcji
Od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 14.00, parter, pok. 33
Pomorski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska lub wyznaczeni zastępcy
przyjmują w sprawach skarg i wniosków, w każdy wtorek w godz. od 14.00 do 15.45
po uprzednim uzgodnieniu z sekretariatem
W siedzibie
Delegatury WIOŚ w Słupsku,
76-200 Słupsk, ul. Kniaziewicza 30
Osobą odpowiedzialną za przyjmowanie i koordynowanie skarg i wniosków
jest pani Dorota Dowgiałło - Kierownik Działu Inspekcji
Od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 14.00, parter, pok. 25
Podstawa prawna:
· art. 253 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
· Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skargi wniosków.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej, elektronicznej skrzynki podawczej a także ustnie do protokołu.
Sprawy rejestrowane i załatwiane są zgodnie z kolejnością wpływu.
PETYCJE
Z dniem wejścia w życie ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach, organy władzy publicznej mają obowiązek zapewnić możliwość wnoszenia petycji.
Petycja to pismo z prośbą (postulatem) skierowane do organu władzy publicznej, o podjęcie rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie wnoszącego petycję, zgodnie z jej kompetencjami.
W celu realizacji zawartych w w/w akcie prawnym obowiązków, Pomorski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska, Zarządzeniem nr 19/2015 wprowadził w Wojewódzkim Inspektoracie Ochrony Środowiska zasady przyjmowania i rozpatrywania tego typu korespondencji.
Kto może wnieść petycję? Petycje mogą składać obywatele lub grupy obywateli, organizacje pozarządowe, przedsiębiorcy, stowarzyszenia, we własnej sprawie jak i w interesie publicznym.
Zgodnie z art. 2 ust. 2 petycje można skłądać w interesie:
1. publicznym;
2. podmiotu wnoszącego petycję;
3. podmiotu trzeciego, za jego zgodą.
Petycję składa się w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Petycja składana pisemnie powinna zawierać:
- imię i nazwisko wnoszącego petycję
- adres zamieszkania lub siedziba podmiotu wnoszącego petycję (ulica z numerem domu i lokalu, kod pocztowy, miejscowość) lub w przypadku petycji składanej zbiorowo – dane osoby reprezentującej wraz z pełnym adresem
- wskazanie instytucji, do której wnoszona jest petycja
- opis przedmiotu petycji.
Petycja składana elektronicznie powinna zawierać:
- może być podpisana elektronicznie,
- powinna zawierać adres poczty elektronicznej,
- wskazanie instytucji, do której wnoszona jest petycja,
- opis przedmiotu petycji.
Petycja musi być podpisana, gdyż anonimy nie są rozpatrywane.
Szczegółowe wymagania formalne dotyczące danych które petycja powinna zawierać opisuje art. 4 ust. 2 w/w ustawy.
Adresat petycji ma obowiązek zamieszczenia na swojej stronie internetowej informacji, zawierających między innymi, odwzorowania elektroniczne (skany) petycji. Autor petycji może wyrazić zgodę na ujawnienie swoich danych osobowych. W przeciwnym przypadku dane osobowe będą zanonimizowane.